Acid King by LHC



Lex and Richard by Left Hand Cycles wrote me to tell us about their LHC #1, a 1978 Yamaha XS650...“We tried to create a 2013 bike with an industrial appearance. The tank was kept rusty and treated with a 2k varnish. Electric is LHC made with a small 12V accu under the seat. Headpipes were taped with heathwrap and the trumpet mufflers make a perfect match. The spoked wheels and frame were powder coated and the Dunlop K70 tyres give this bike a greasy glow. Darkness revealed the light, metal engine scars, it's your highness the Acid King !!” 

Lex e Richard di Left Hand Cycles mi hanno scritto per raccontarci della loro LHC #1 una Yamaha XS650 del 1978..."Abbiamo cercato di creare un moto del 2013 con un aspetto industriale. Il serbatoio è stato mantenuto arrugginito e trattato con una vernice 2k. L’impianto elettrico è stato rifatto con un piccolo accumulatore 12V sotto la sella. I collettori sono stati oggetto di bendaggio termico e le marmitte a tromboncino si accoppiano perfettamente. Ruote a raggi e telaio sono stati verniciati a polvere e le gomme Dunlop K70 danno a questa moto un bagliore oleoso. Le tenebre hanno rivelato la luce, le cicatrici metalliche del motore, è sua altezza il Re Acido! "




Share this:

ABOUTINAZUMA CAFE

You are reading Inazuma Cafe: probably the best Italian, English speaking, custom/caferacer motorcycles' website. / Siete all'Inazuma Café: probabilmente il miglior sito italiano, anche in lingua inglese, in materia di moto custom/caferacer.

JOIN CONVERSATION

    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment

Unsigned comments and comments containing links will be removed.
I commenti non firmati e quelli che contengono links saranno rimossi.