Readers' rides: SR500 Zündkraft



Marc Breil, from Stuttgart, is the happy owner and builder of this 1981 Yamaha SR500. It slept fourteen years in a garage with its engine broken but in 2013 Mark rebuilt it as café racer and named it Zündkraft #3. Zündkraft is a way to say handmade in German, while the number 3 stands for Mark’s third project after another SR500 and a 1977 CB500. The Spirit of the project has been to reduce to the max and keep the minimum! But, apparently, the 140 kilograms of the bike are still enough to satisfy TÜV, the German vehicle register! Mark admits that the bike’s engine is still to be refurbished, as the current one is a spare part and he confesses that a Benelli Mojave tank would probably improve the aesthetic of the bike… But this is still a project, as the bike is on sale and… You never know.

Marc Breil, di Stoccarda, è il felice possessore e costruttore di questa Yamaha SR500 del 1981. Ha dormito quattordici anni in un garage con il motore rotto, ma nel 2013 Mark l’ha ricostruita café racer e l’ha chiamata Zündkraft # 3. Zündkraft è un modo per dire fatto a mano in tedesco, mentre il numero 3 sta per il terzo progetto di Mark dopo un’altra SR500 e una CB500 del 1977. Lo spirito del progetto è stato quello di ridurre al massimo e mantenere il minimo! Ma, a quanto pare, i 140 kg della moto sono ancora abbastanza per soddisfare il TÜV, la Motorizzazione Civile tedesca! Mark ammette che il motore della moto è ancora da riparare, mentre quello attuale è un ricambio, e confessa che un serbatoio di una Benelli Mojave probabilmente migliorerebbe l'estetica della moto... Ma questo è ancora un progetto, in quanto la moto è in vendita e... non si sa mai.




Share this:

ABOUTINAZUMA CAFE

You are reading Inazuma Cafe: probably the best Italian, English speaking, custom/caferacer motorcycles' website. / Siete all'Inazuma Café: probabilmente il miglior sito italiano, anche in lingua inglese, in materia di moto custom/caferacer.

JOIN CONVERSATION

3 comments:

  1. nice bike!
    Looks like he's going for the "Solus" look (by Lossa Engineering), and with a Mojave tank it would be almost spot on.

    ReplyDelete
  2. :-) Hi Omega, you are right! I am inspired by the Solus.... You know what you are talking about :-)

    ReplyDelete
  3. some more pics: http://www.pinterest.com/marcbreil/z%C3%BCndkraft/

    ReplyDelete

Unsigned comments and comments containing links will be removed.
I commenti non firmati e quelli che contengono links saranno rimossi.