R100 Strasse by Fuel



R100 Strasse by Fuel Motorcycles - Barcellona, Spain

Based on a 1979 BMW R100 RS, the Strasse (“Street” in German) was commissioned by Pablo, an enthusiast of classic motorcycles and restless traveler. Karl Vives -the man behind Fuel- told us that Pablo wanted a cool and personal bike to get around the streets of Barcelona and to ride occasionally off road in the neighbourhoods. And here we go...

Sulla base di una BMW R100 RS del 1979, la Strasse ("Street" in tedesco) è stato commissionata da Pablo, un appassionato di moto classiche e viaggiatore instancabile. Karl Vives -la mente di Fuel - ci ha detto che Pablo voleva una moto personale e di tendenza per andarci in giro per le strade di Barcellona e da guidare occasionalmente fuori strada nei dintorni. Ed eccoci...





“The tank was a very important part for the look of the bike so we made a lot of tests using different techniques to get an aged metal aspect finally achieved using bitumen of Judea plus a clear coat for protection. A powerful and small lithium battery was hidden in the air filter box to get a cleaner design... On the right side of the box a little battery switch was adapted and installed. The headlight is from a classic trial motorcycle, a powerful Motogadget speedometer was installed and the ignition was relocated on the side. The rear taillight was installed inside the seat for a cleaner look. On the right side of the bike a small metal case made in Poland gives a military look at the bike. In a word, a motorcycle to get lost with style through the dark streets of Berlin city itself” Karl Vives.


"Il serbatoio era fondamentale per il look della moto quindi abbiamo fatto un sacco di prove con tecniche diverse per ottenere un aspetto invecchiato del metallo e finalmente abbiamo ottenuto il risultato con bitume di Giudea e un rivestimento trasparente di protezione. Una piccola e potente batteria al litio è stata nascosta nella scatola del filtro aria per ottenere un design più pulito... Sul lato destro della scatola installato l’interruttore della batteria. Il faro è di una moto trial d’epoca, è stato installato un potente tachimetro Motogadget e l'accensione è stata trasferita lateralmente. Il fanale posteriore è stato installato direttamente sulla sella per un look più pulito. Sul lato destro della moto una piccola scatola di metallo made in Polonia dà un look militare alla moto. In una parola, una moto per perdersi con stile attraverso le strade buie di Berlino" Karl Vives.


Share this:

ABOUTINAZUMA CAFE

You are reading Inazuma Cafe: probably the best Italian, English speaking, custom/caferacer motorcycles' website. / Siete all'Inazuma Café: probabilmente il miglior sito italiano, anche in lingua inglese, in materia di moto custom/caferacer.

JOIN CONVERSATION

    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment

Unsigned comments will be removed / I commenti non firmati saranno rimossi.