Sbrannetti's Bulldozer



GS1100 "Bulldozer" by Officine Sbrannetti - La Spezia, Italy

The bike was completely disassembled and the electrical system redesigned. Frame, fork, telelever, rims, engine and shaft drive have been repainted. The new bodywork is an idea of Sbrannetti that recover old tanks from Yamaha Teneree, reshape and reprint them giving them a touch of vintage. The front light subframe is handmade, as the bracket that holds the cooler, which have been relocated behind the front wheel. The rear subframe is custom made as well. The exhaust system, with the removable db killer has been made by MASS Exhausts in co-operation with Sbrannetti. The seat, made in-house, is covered in real leather. The tank is decorated with a leather strap of the same material of the seat and laser engraved with the name and number of the motorcycle: a kind of trademark. 

La moto è stata interamente smontata e l’impianto elettrico riprogettato. Telaio, sospensioni anteriori, telelever, cerchi ruota, motore e cardano sono stati riverniciati. La nuova carrozzeria è un’idea di Sbrannetti che recupera vecchie componenti di origine Teneree le rimodella e le vernicia dandogli un tocco di vissuto. Il telaietto anteriore con funzione reggifaro è ricostruito artigianalmente, come la staffa che sorregge il radiatore riposizionato dietro la ruota anteriore e i tubi radiatore. La parte posteriore del telaio è artigianale. L'impianto di scarico dedicato e omologato con db killer estrabile è stato realizzato da MASS exhausts in collaborazione con Sbrannetti. La sella, realizzata in house, è rivestita in vera pelle. Il serbatoio è decorato da una cinghia in cuoio dello stesso materiale della sella e incisa al laser con numero e nome della motocicletta: una specie di marchio di fabbrica.





Replaced parts include: aluminum fenders, all lights, instruments and related indicators, the handlebar, the front brake master cylinder of the GS1200 for better performance and in harmony with the new instrumentation, controls blocks, grips, brake and clutch levers, the plate holder, fork bellows.

Le parti sostituite comprendono: parafanghi in alluminio,tutte le luci, la strumentazione e le relative spie. il manubrio, la pompa freno anteriore che sostituiamo con quella del modello 1200 perchè frena meglio ed ha il serbatoio cilindrico invece che in armonia con la nuova strumentazione, i blocchetti comandi, le manopole, le leve freno e frizione, il porta targa, i soffietti forcella.





Share this:

ABOUTINAZUMA CAFE

You are reading Inazuma Cafe: probably the best Italian, English speaking, custom/caferacer motorcycles' website. / Siete all'Inazuma Café: probabilmente il miglior sito italiano, anche in lingua inglese, in materia di moto custom/caferacer.

JOIN CONVERSATION

    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment

Unsigned comments will be removed / I commenti non firmati saranno rimossi.