Daniel Ludwigsen's "BBB"



Buell Based Bobber by Ludwigsen Bobber
Lafayettville, North Carolina, USA



Dan Ludwigsen from Fayetteville, in North Carolina, is not at his first release and he is already known for his builds based on Buell and HD twins. This is the prototype for a model he is planning to produce in limited numbers. It uses an XB9R engine and suspensions, with a custom built frame. Wheelbase and rake are the same of the Buell XB, but the engine was moved down about 2", to get a lower center of gravity. The silent block mounting system was retained for comfort and reliability. The 2-in-1 exhaust was custom built with equal length headers and a reverse megaphone. It uses a 1.5 lb Lithium battery, which is housed in the custom battery box, just ahead of the rear wheel. The gas tank is a vintage Honda. All the electronics and lighting are new selected aftermarket parts. The engine is a Buell XB. Dan highlights that these photos were taken before the bike was complete. Dan is also planning to make his custom frame available in kit for DYI builders. The Ludwigsen Bobber website is crrently under construction, but you can reach Dan though his shop on Ebay.


Dan Ludwigsen di Fayetteville, in North Carolina, non è alla sua prima realizzazione ed è già conosciuto per le sue custom motorizzate Buell e HD. Questo è il prototipo di un modello che intende produrre in serie limitata. Si avvale di motore e sospensioni XB9R e telaio artigianale autoprogettato. Interasse e offset sono gli stessi della Buell XB, ma il motore è stato spostato verso il basso di circa 5 cm, per ottenere un baricentro più basso. Il sistema di montaggio su silent block è stato mantenuto per ragioni di comfort e affidabilità. Lo scarico 2 in 1 è stato realizzato artigianalmente con collettori uguale lunghezza e terminale a megafono e controcono. E’ stata utilizzata una batteria al litio da circa 750 grammi che si trova nell’apposito box posizionato davanti alla ruota posteriore. Il serbatoio è di una vecchia Honda. Tutta l'elettronica e le luci sono componenti aftermarket selezionate da Dan. Il motore è un Buell XB. Dan precisa che queste foto sono state scattate prima che la moto fosse del tutto completa. Dan ha anche in programma di rendere il suo telaio disponibile in kit per i costruttori privati. Il sito web Ludwigsen Bobber è attualmente in costruzione, ma potete contattare Dan via Ebay.


Share this:

ABOUTINAZUMA CAFE

You are reading Inazuma Cafe: probably the best Italian, English speaking, custom/caferacer motorcycles' website. / Siete all'Inazuma Café: probabilmente il miglior sito italiano, anche in lingua inglese, in materia di moto custom/caferacer.

JOIN CONVERSATION

    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment

Unsigned comments and comments containing links will be removed.
I commenti non firmati e quelli che contengono links saranno rimossi.