XS650 by Vintage Steele



Josh Steele and his friend and partner CJ at Vintage Steele, in Brattleboro, Vermont (USA) have been working on this 1978 XS650 for over a year. This is the final product and they are very happy with the final outcome.
Despite its sophisticated look, it is almost an all stock XS650. No motor modifications were made. It has a head light of a 1967 Yamaha "Big Bear". The majority of the modification was in shorting the seat area including building and upholstering, also re-locating all the electrical's. With a flat black powder-coated frame and wheels they now significantly extended the bike durability. The high-gloss paint makes the difference. 

Josh Steele e il suo socio CJ alla Vintage Steele di Brattleboro, nel Vermont (USA) hanno lavorato a questa XS650 del 1978 per oltre un anno. Questo è il prodotto finale e sono molto soddisfatti del risultato. A dispetto del look ricercato, la XS650 è quasi tutta di serie. Non sono state effettuate modifiche al motore. Il faro è di una Yamaha "Big Bear" del 1967. La maggior parte delle modifiche hanno riguardato la coda, con l'accorciamento del telaio e la realizzazione della sella,  e il riposizionamento dell'impianto elettrico. La verniciatura a polvere di telaio e cerchi hanno esteso in modo significativo la durata moto. La verniciatura fa la differenza.







Paint by Pat DeSalvo. Seat by Caleb Matthiesen @seavts
Photos by Azariah Aker 

Share this:

ABOUTINAZUMA CAFE

You are reading Inazuma Cafe: probably the best Italian, English speaking, custom/caferacer motorcycles' website. / Siete all'Inazuma Café: probabilmente il miglior sito italiano, anche in lingua inglese, in materia di moto custom/caferacer.

JOIN CONVERSATION

    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment

Unsigned comments and comments containing links will be removed.
I commenti non firmati e quelli che contengono links saranno rimossi.