Guzzi Tuttoterreno


"Tuttoterreno" (All terrain) Guzzi 750 cc by Fiftyfive Garage - Perugia, Italy


As any of the Fiftyfive one-off build, the bike was given a plate with the number of the release. The donor bike was stripped down to the frame and entirely rebuilt. Frame and rims were powdercoated military green. The engine and the shaft drive were overhauled and painted black. The exhausts were redesigned and custom built, then covered by thermal bands. Fenders and number plates were handmade by a specialist. Front forks were overhauled and the shocks changed with adjustable longer ones. The gas tank was hand finished and pinstriped. The seat is custom made and piped with the same pattern of the Biltwell handlebar grips. The ignition key was moved on the side of the frame and instruments are new so the dashboard is cleaner. The lights and the motorheads were equipped with steel protections for the use off-road. 

Come ogni realizzazione artigianale del Fiftyfive Garage, la moto è stata dotata di una targa identificativa con il numero della costruzione. La moto di base è stata spogliata sino al telaio e interamente ricostruita. Telaio e cerchi sono stati verniciati a polvere verde militare. Il motore e la trasmissione a cardano sono stati revisionati e verniciati di nero. Gli scarichi sono stati riprogettati e realizzati su misura, quindi coperti da bande termiche. Parafanghi e tabelle portanumero sono stati fatti a mano da uno specialista. La forcella è stata rivista nell’idraulica e gli ammortizzatori sostituiti con un modello regolabile e di maggior interasse. Il serbatoio è stato lucidato e verniciato con filetti a mano. La sella è artigianale, trapuntata con lo stesso motivo delle manopole Biltwell. Il blocchetto di accensione è stato spostato sul fianco del telaio gli strumenti sono nuovi e di dimensioni ridotte, in modo che il cruscotto sia più pulito. Fari, luci e coperchi delle teste sono stati dotati di protezioni in acciaio per l'utilizzo off-road. 







Share this:

ABOUTINAZUMA CAFE

You are reading Inazuma Cafe: probably the best Italian, English speaking, custom/caferacer motorcycles' website. / Siete all'Inazuma Café: probabilmente il miglior sito italiano, anche in lingua inglese, in materia di moto custom/caferacer.

JOIN CONVERSATION

    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment

Unsigned comments and comments containing links will be removed.
I commenti non firmati e quelli che contengono links saranno rimossi.