Readers' Rides: The Airhead by Motomato


Gianluca & Gerardo are the founders of Motomato in Salerno (Italy). For them, the bikes are not a passion, but a way of life.
"The Airhead 1979" is a R100 with shortened frame, leather seat, Acewell instrument, low handlebar. The indicators and the tail light are LED. The exhaust is by Megaton. The fenders are custom made. The brake hoses are braided lines. The rear brake oil tank has been hidden. The shocks are by Bitubo. The battery case has been hidden under the drive shaft. A very rational project for a minimal but elegant result. Without excess. Great.

Gianluca e Gerardo sono gli artefici della Motomato di Salerno. Per loro le moto non sono una passione, ma un modo di vivere. "The Airhead 1979" è una R100 col telaio accorciato, sella in vera pelle, strumentazione Acewell, manubrio ribassato. Le frecce e il fanalino posteriore sono a led. Lo scarico è Megaton. I parafanghi sono custom made. I tubi freno sono in treccia. Il serbatoio olio freni posteriore è stato nascosto. Gli ammortizzatori sono Bitubo. Il case batteria è stato nascosto sotto la trasmissione. Un intervento razionale per un risultato elegante e minimal. Senza eccessi. Ottimo. 





Share this:

ABOUTINAZUMA CAFE

You are reading Inazuma Cafe: probably the best Italian, English speaking, custom/caferacer motorcycles' website. / Siete all'Inazuma Café: probabilmente il miglior sito italiano, anche in lingua inglese, in materia di moto custom/caferacer.

JOIN CONVERSATION

    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment

Unsigned comments and comments containing links will be removed.
I commenti non firmati e quelli che contengono links saranno rimossi.