Readers' rides: KZ573


David Brau Laguna is proudly introducing his KZ550D homebuilt with his 73 y.o. father...

David and his father rebored the engine to 573cc with new IMD pistons and rods. The subframe was cut and closed with a welded loop. The frame and rims were powdercoated whilst the minimal bodywork was paintremoved, brushed and varnished. The electrics were simplifyed with battery and main components hidden under the swingarm in a new custom made steel box. The front fender was relocated in rear position while the front fender is now just enough to protect the rider from dirt. The bike was named Kabusha that means reborn in Swahili.. Simple and cool.

David e il padre hanno portato il motore a 573cc con nuovi pistoni e cilindri IMD. Il telaio sottosella è stato tagliato e chiuso con un anello saldato. Il telaio e i cerchi sono stati verniciati a polvere mentre la carrozzeria minimaizzata è stata sverniciata, spazzolata e verniciata. L'impianto elettrico è stato semplificato, con la batteria e i componenti principali nascosti sotto il forcellone in una nuova scatola di acciaio realizzata artigianalmente. Il parafango anteriore è stato trasferito in posizione posteriore, mentre il parafango anteriore è ora appena sufficiente per proteggere il pilota dal peggio. Il nome dato alla moto è Kabusha, che significa "rinata" in Swahili.. Semplice e modaiola. 







David Brau Laguna - Spain

Share this:

ABOUTINAZUMA CAFE

You are reading Inazuma Cafe: probably the best Italian, English speaking, custom/caferacer motorcycles' website. / Siete all'Inazuma Café: probabilmente il miglior sito italiano, anche in lingua inglese, in materia di moto custom/caferacer.

JOIN CONVERSATION

    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment

Unsigned comments will be removed / I commenti non firmati saranno rimossi.