Super Téneré


Yamaha XTZ 750 Superténeré  custom built by MotoRe


The Yamaha XTZ 750 Superténeré was introduced in 1986 as a larger, twin-cylinder version of the single-cylinder XTZ 660 Ténéré, which, in turn, superceeded the smaller, but still charming and historical air-cooled Yamaha XT 600Z. It was discontinued in 1996, but not before the Dakar version YZE750 won the Paris-Dakar race twice, plus four more times in its 850cc updated version. Owners love this machine for its comfort and solid feel plus the long range stock fuel tank of 26 litres. This custom build is much more a short-range civilized version of this extraordinary dual purpose bike... And definitely a fashionable and pretty ride. 

La XTZ 750 Supertenerè fu presentata nel 1986 come la versione più grande e bicilindrica della monocilindrica XTZ 660 Ténéré che, a sua volta, rese obsoleta la più piccola, ma tuttora affascinante, e storica, XT600Z raffreddata ad aria. E' uscita di produzione nel 1996, ma non prima che la versione Dakar YZE750 avesse vinto la Parigi-Dakar per due volte, più altre quattro volte nella versione 850cc. I proprietari della Supertenerè adorano la loro moto per il suo comfort e la sensazione di solidità, nonchè per l'incredibile autonomia della versione di serie che ha un serbatoio da 26 litri. Questa è una versione molto più urbana della straordinaria endurona... E sicuramente bella e alla moda.








Inazumized photos by Benedetta Zaccherini 

http://www.motorevintage.com/
Rome, Italy

Share this:

ABOUTINAZUMA CAFE

You are reading Inazuma Cafe: probably the best Italian, English speaking, custom/caferacer motorcycles' website. / Siete all'Inazuma Café: probabilmente il miglior sito italiano, anche in lingua inglese, in materia di moto custom/caferacer.

JOIN CONVERSATION

    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment

Unsigned comments and comments containing links will be removed.
I commenti non firmati e quelli che contengono links saranno rimossi.