The Organic Cafe


Another expensive beautyful HD cafe racer by Ardent, based, as usual, on a Sportster 1200

This bike has a hand built frame, bespoke fabricated polished aluminum tanks, custom made swingarm, custom foot controls and exhaust. The engine is a fuel injected 1200cc Harley Davidson Sportster engine with ported heads to increase compression to 11:1. It has a mild street cam to increase breathing and performance. The engine has been professionally dyno tuned and Power Commander controlled to assure perfect fuelling for the modified engine. According to builder, the engine is capable of over 84hp and 77.9 LbFt of torque. I The front end is from a GSX-R600 and was rebuilt with new bushings and seals. The brakes and bars are from the same bike. Wheels are for a CBR1000RR and were adapted. Tires are Continental Contimotion sport bike tires with 120 front and 190 rear sizes. Rear shocks are TEC Alloy gas units and have adjustable rebound damping. Rear brakes are from a CBR1000RR. LED turn signals and brake lights are almost invisible when off. The dashboard features an Auto Meter speedometer and indicator lights. It's currently on sale at 24,900 USD,

Caratteristiche immediatamente identificabili di questa moto sono il telaio costruito a mano, il serbatoio in alluminio lucidato appositamente realizzato, il forcellone artigianale, i comandi personalizzati e lo scarico custom. Il motore è un HD 1200cc iniezione elettronica con testate abbassate e lavorate per ottenere un rapporto di compressione di 11:1. E' dotato di albero a camme alleggerito. Il motore è stato finemente preparato, carburato ed è gestito da una centralina Power Commander per garantire una perfetta alimentazione e prestazioni. Secondo il costruttore, è in grado di erogare oltre 84 CV e ben 106 nm di coppia. L'avanterno completo è di una GSX-R600 con l'idraulica forcella rivista. Le ruote sono state donate da una CBR1000RR e sono state adattate. I pneumatici sono Continental Contimotion con sezioni 120 all'anteriore e 190 al retrotreno. Gli ammortizzatori sono TEC Alloy a gas e regolabili in compressione e estensione. Il freni posteriore arriva anch'esso da una CBR1000RR. Indicatori di direzione e fanalino sono quasi invisibili quando sono spenti. Il cruscotto è dotato di un tachimetro Auto Meter. E' da poco i vandita su Ebay US e ve la potete portare a casa (dal Michigan e a vostre spese) per 24.900 dollari.










Share this:

ABOUTINAZUMA CAFE

You are reading Inazuma Cafe: probably the best Italian, English speaking, custom/caferacer motorcycles' website. / Siete all'Inazuma Café: probabilmente il miglior sito italiano, anche in lingua inglese, in materia di moto custom/caferacer.

JOIN CONVERSATION

    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment

Unsigned comments and comments containing links will be removed.
I commenti non firmati e quelli che contengono links saranno rimossi.