Made in Munich


R-Nine-T "Made in Munich" by Diamond Atelier 

Dated almost a couple of years ago, the build #4 by Diamond Atelier has been the result of a collaboration project with the basketball brand K1X. Teaming up in 2015, the two Bavarian firms decided to customize a BMW bike in 400+ hours of labour, combining both signature styles in one unique machine. Diamond Atelier provided the design and mechanical skills to convert K1X’s vision of an aggressive, low slung bike. The army-green details of the bike have been bronze-Inazumized  in these pictures (just because of the personal taste of the editor... You know I'm used to do it here in my personal cafè). They were are a hint at K1X’s 2016 fall/winter collection. Due to both brands originating from Munich, it was clear from the beginning that a BMW model had to serve as a donor. The brand new R-nine-T was chosen to be transformed in a very personal way . To make the bike as salient as possible, no expenses were spared in the customization process. The logos were made out of original sterling silver and the bike features a genuine diamond in typical Diamond Atelier manner... And this is also why I didn't publish the bike at that time: I simply don't like uselessly expensive flashy things, especially when they are ment to promote commercials. But the bike is certainly attractive and one of kind: no question about it. Other highlights include air intakes running through the handcrafted gas tank and reworked state of the art electronics (hidden under the fuel  tank) to make the contemporary production bike's appearance as minimalistic as possible. CNC-machined one-off pieces like the top triple clamp or alternator cover branded with the iconic K1X leaf complete this unique build.

Datata quasi due anni fa, la quarta realizzazione di Diamond Atelier è stata il risultato di un progetto di collaborazione con il marchio di basket K1X. Alla fine del 2015, le due aziende bavaresi hanno deciso di trasformare una BMW con oltre 400 ore di lavoro, unendo i rispettivi stili per ottenere una macchina unica. Diamond Atelier ha fornito le capacità progettuali e meccaniche per concretizzare in una moto bassa e aggressivala visione di K1X. I dettagli della moto color verde militare, nelle immagini di questo post sono stati Inazumizzati color bronzo, grazie al photoshop (a gusto personale dell'editor... Ormai sapete che ogni tanto faccio di queste cose, qui nel mio personale cafè). Erano un richiamo della collezione autunno/inverno 2016 di K1X. Poichè entrambi i marchi sono originari di Monaco, era chiaro fin dall'inizio che la base della trasformazione sarebbe stata una BMW. La nuova R-nine-T è stata la prescelta di questo particolare progetto. Per raggiungere l'eccellenza del risultato, nella realizzazione non si è badato a spese. I loghi sono stati realizzati in argento e la moto nasconde un vero diamante, come è tipico nelle realizzazioni Diamond Atelier... Ma questo è anche il motivo per il quale non ho pubblicato la moto al momento della presentazione: semplicemente, non amo le realizzazioni inutilmente costose e appariscenti, soprattutto quando sono destinate a promuovere iniziative pubblicitarie. Ma la moto è notevole e sicuramente unica: non c'è dubbio. Altre caratteristiche sono i collettori di aspirazione che attraversano il serbatoio artigianale e l'elettronica di nuova concezione (nascosta sotto il serbatoio del carburante) per rendere l'aspetto della moto moderna il più minimalista possibile. Alcuni pezzi unici lavorati a CNC, come le piastre di sterzo o il coperchio dell'alternatore con il marchio K1X iconica, completano questa special.










Inazumized photos by Lukas Magerl
https://www.facebook.com/DiamondAtelier/

Share this:

ABOUTINAZUMA CAFE

You are reading Inazuma Cafe: probably the best Italian, English speaking, custom/caferacer motorcycles' website. / Siete all'Inazuma Café: probabilmente il miglior sito italiano, anche in lingua inglese, in materia di moto custom/caferacer.

JOIN CONVERSATION

    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment

Unsigned comments and comments containing links will be removed.
I commenti non firmati e quelli che contengono links saranno rimossi.