Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]



Jacopo Albertoni, 24 y.o. graphic designer and aspiring art director, passionate of customizing, introduces his 1970 Gilera 124 5 speed, formerly his father’s ride, which slept 30 years in a barn… 

Jacopo Albertoni, 24 anni, grafico e aspirante art director col bernoccolo della meccanica, presenta la sua Gilera 124 5V del 1970, prima moto del padre, rimasta ferma per 30 anni in una stalla... 



Entirely stripped down, chassis and engine have been overhauled and rebuilt. The electrical system has been redesigned and simplified. The subframe has been shortened and modified with custom brackets for the new home made fiberglass tail. Undertail fender, battery box and plate holder have been handamde. The front fender has been reshaped. The painting was done at home. But the most challenging and radical change involved the rear suspension, with a new swingarm and monoshock, coming from a scooter Phantom F12. Almost everything has been done personally by Jacopo. Bravo. 




Interamente smontata, la ciclistica revisionata e il motore e interamente ricostruito e sostituiti i cuscinetti di banco. L'impianto elettrico è stato riprogettato e semplificato. Il telaio è stato accorciato e modificato con sostegni artigianali per il codino in vetroresina autocostruito. Sottocoda, alloggio per la batteria e portatarga sono in lamiera sagomata a mano. Il parafango anteriore è stato rimodellato. La verniciatura della carrozzeria è stata fatta in casa. Ma la modifica più impegnativa e radicale ha riguardato la sospensione posteriore, ora di tipo cantilever con monoammortizzatore, proveniente da uno scooter Phantom F12. Quasi tutto il lavoro è stato fatto in economia personalmente da Jacopo… Bravo. 




No comments:

Post a Comment

Unsigned comments and comments containing links will be removed.
I commenti non firmati e quelli che contengono links saranno rimossi.

Bottom Ad [Post Page]